Wegens overname van de webwinkel is dit blog niet meer actief... Wil je mij toch blijven volgen? Kijk dan op mijn nieuwe blog: creatiesvanjustme.blogspot.nl

Het nieuwe Blog van Just a Note kun je hier vinden... Kijk hier voor de webwinkel.

dinsdag 7 januari 2014

Flower Frames - Rosa

 Gisteravond weer eens lekker zitten knutselen... eindelijk had ik daar weer eens de energie voor. Na 15 jaar zijn ze er achter dat ik een opnamestoornis heb voor B12. 15 jaar geleden begon dat al en heb ik 10x een injectie gehad waarna ik wel wat opknapte. Ik was toen ook zwanger van Jeroen dus dat ik moe bleef schoof ik maar af op de laatste loodjes. Na de bevalling bleef ik maar zo moe maar bracht dit niet in verband met de B12 want ja die was als het goed is op pijl na die 10 injecties en ik was net moeder dus dat koste ook heel veel energie. En zo sukkelde ik maar verder tot dat ik zwanger was van Sanne. Of dat ze dat standaard controleren weet ik niet maar mijn B12 was weer niet goed... oké weer 10 injecties... maar ook na de bevalling knapte ik niet op. Tig keer heb ik bloed geprikt maar alles was goed ook mijn B12!?? Na jaren bloedprikken heb ik de moed maar opgegeven en dacht ik dat hoort dan zeker bij mij? Maar er kwamen steeds meer klachten bij zoals zere gewrichten, tintelingen door heel mijn lijf, dingen laten vallen/ mis grijpen in en in moe/versleten, spierpijn, heel erg vergeetachtig, nou ja, teveel klachten om op te noemen. Tot dat ik bij paardrijden een vrouw sprak die vertelde dat zij haar leven lang B12 injecties kreeg en zij vertelde haar klachten en daar herkende ik mij zo in dat ik eens verder op het internet ben gaan speuren en mij zo in de verhalen herkende... Een Dokter gaat uit van een waarde tussen de 130 en 750 maar onder de 250 zit je dus al in een grijs gebied waar je dus al heel veel klachten van kan krijgen... Ik ben dus weer gaan bloedprikken maar toen ik voor de uitslag belde zei de assistente dat alles goed was ook mijn B12. Toen ik vroeg hoe hoog hij dan was zei ze 142...Ik heb toen gelijk een afspraak gemaakt bij de Dokter (niet dezelfde Dokter als 15 jaar terug) en de Dokter zei toen dat als je al vaker een B12 tekort hebt gehad je een opnamestoornis hebt en je B12 dus niet via je maag-darmkanaal voldoende op kan nemen dus zit ik voor de rest van mijn leven aan de B12 vast. Maar dat geeft niet al zou ik hem iedere dag moeten halen dan zou ik dat nog doen als ik er maar beter van word... 15 jaar geleden had ik dus al door moeten gaan met de B12 maar helaas is daar niet verder naar behandeld..
Ik hoop dat als iemand dit leest en zichzelf hierin herkend...ga naar je huisarts...B12 is niet niks en je kunt er blijvende schade van ondervinden als er niets aan word gedaan. Ik ben er nog lang niet maar heb nu wel soms een dag dat ik "fit" ben en daar geniet ik dan heel erg van. Met de kerstvakantie ging het van geen meter. Ik kreeg alleen mijn vader te eten maar lag vervolgens 3 dagen op de bank om bij te komen...
Maar vandaag heb ik gelukkig een goeie dag...
O ja, ik hoop dat jullie mijn kaartje mooi vinden ;-)



18 opmerkingen:

  1. Het is een heel mooie kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou Diana, dat is een heel verhaal, gelukkig dat je nu eindelijk, nadat je zelf het initiatief hebt genomen weet wat de oorzaak is en ernaar behandeld wordt. Je kaartje is een schatje hoor, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Diana,
    Als ik alles hier lees, dan denk ik, heel herkenbaar, maar bij mij noemen ze het fibromyalgie, misschien ook eens laten testen, wie weet helpt het mij ook..
    Je hebt een prachtige kaart gemaakt met het Pion papier...super, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Diana
    Je kaart is erg mooi. Bedankt voor het verhaal, altijd de moeite waard om ook eens op internet te zoeken.
    Voor jou hoop ik dat je je gauw weer beter gaat voelen.
    Sterkte ermee.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan alleen maar schrijven: I hope so. Dat geld voor je gevoel en dat het beter mag gaan, en het linken van mijn kaart. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Diane, En dat gevoel is waardeloos, at snap ik helemaal. En zo vaak dat dokters er bijna goed mee zitten, maar net dat beetje niet, daar ben jij de dupe van. Al moet je iedere dag een injectie, maar je bent toch nog veel te jong om zo door te moeten gaan.Dat ik moe ben, is normaal. Ik slik iedere dag, of de verhalen nu negatief of positief er over zijn, Vitamine B complex. Zonder ben ik na een paar weken geen half mens, Ik wens je heel veel sterkte meis. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leny, Helaas is vit B complex geen optie voor mij omdat het door mijn Maag/darmsysteem niet word opgenomen daarom moet ik de injecties in mijn spier zodat het op een andere manier word opgenomen...Als ik maar opknap dan vind ik alles prima ;-)

      Verwijderen
  7. Hoi Diana,
    Je hebt een schitterend romantisch vintage kaartje gemaakt!
    Heel leuk dat wondgaas er achter en prachtig met papier en plaatje van Pion.
    En wat een verhaal zeg, heel laks van de dokter toen die tijd, na een bevalling moet je ook weer aansterken,
    maar dan krijg je iedere week weer meer energie! Goed van je dat je het initiatief zelf weer hebt genomen,
    en ik wens je veel beterschap met je gezondheid!
    lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi diana
    Een erg mooie en romantische kaart!!
    Groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie kaart Diana. Ik hoop voor je dat je je door de B12 injecties weer meer energie mag krijgen. Sterkte.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaart! Zo heerlijk vintage en romantisch.
    Ik hoop dat je snel opknapt met je injecties! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kaartje is super Diana en ik had ook zoiets ... ik heb een te lage bloeddruk, valt ook niet op, als je naar de dokter gaat en zegt, ik ben zo moe, ja je bloeddruk is aan de lage kant, maar verder is alles ok, en zo ook jaren verder gesukkeld, tot er een verpleegster zei, als je altijd zo'n lage bloeddruk hebt, is het normaal dat je zo moe bent en veel hoofdpijn hebt, nu gaat het veel beter, maar heeft ook heel lang geduurd !
    Succes !
    Geniet maar van die eerste dagen dat je je super voelt, je kan precies de wereld aan he !
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach meis wat een verhaal, heerlijk ook om het even van je af te schrijven alleen daar kun je al van opknappen! Ik hoop heel erg voor je dat het nu de goede kant opgaat en veel sterkte ermee.
    Je kaart is werkelijk beeldschoon weet niet wat ik anders moet zeggen, een plaatje!

    Liefs Thea
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Diana wat een verhaal.
    Ik ben blij voor je dat je er eindelijk achter bent waar je klachten vandaan komen en dat je snel weer meer energie krijgt.
    Je kaart is schitterend en ik ben blij voor je dat je weer energie hebt om te knutselen en ik hoop nog veel meer kaarten van je te zien.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sow... en daar komen ze dan na 15 jaar achter. Wel fijn dat je nu een diagnose hebt, dan vallen alle puzzelstukjes op z'n plaats. Hopelijk ga je je nu snel weer de 'oude' voelen. Je kaartje is in ieder geval errug mooi geworden. Mooie subtiele details.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige kaart Diana.Heel mooi gemaakt. Wat fijn voor je dat de oorzaak van je probleem is opgelost. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Diana
    het is fijn om nu eens te weten waar al je klachten vandaan komen, nou ja fijn, het is nooit fijn om iets te mankeren, maar dat je het nu wel weet en hopelijk ga je nu snel opknappen,
    ik vind je kaart beeldschoon en je zal hem maar in je brievenbus krijgen.
    een ware bjoetie en helemaal mijn smaak.
    liefs An ( ps, ik ga van de week voor je aan de slag, heb oponthoud door mijn moeder en meer.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je nu eindelijk een oorzaak weet van al je klachten, hopelijk heb je er baat bij en knap je snel weer op.
    Je kaartje is een bjoetie hoor.

    Liefs,
    Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie.

Liefs,

DT team Just a Note